29 Nisan 2015 Çarşamba

TÜRKÇÜLÜK GÜNÜ


3 MAYIS 1969
Ankara Türk Ocağı binası konferans salonu.
Tarihi salonu üniversiteli gençler hınca hınç doldurmuşlar.
Kırk altı yıl sonra bu etkinlikten aklımda net olarak kalan bir bölümü paylaşmak istedim.

Konuşmacılardan eğitimci yazar,kütüphaneci ve Milli Kütüphanenin kurucularından Adnan Ötüken, konuşmasını yaklaşık şöyle bitirdi;
“Gençler, biz devrimizi doldurduk. Ömrümüz, her alanda Türk milletini ve devletini yüceltmek ve yükseltmek için çalışmakla ve mücadele ile geçti. Sadaklarımızdaki bütün okları tükettik. Maalesef oklarımızın çoğu hedeflerine ulaşamadı. Artık nöbeti siz gençlere devrediyoruz. Bunun için çok çalışmanız ve kendi alanınızda çok iyi olmanız gerekiyor. Zorluk ve engellere karşı yılmadan mücadele etmelisiniz. Gözlerinizdeki ışıkta bu mücadele iradesini görüyorum.  Sizin sadaklarınızdaki okların hedeflerine ulaşmasını diliyor ve ümit ediyorum.”
Aradan kırk altı yıl geçti. Bizim kuşağın da karınca kararınca Türk milleti ve devletini yüceltmek için hiçbir çıkar beklemeden mücadele ettiğini düşünüyorum.
Ama ülkemizin ve Türk dünyasının bugünkü durumuna baktığımda sadaklarımızdaki okların hedeflerine ulaştığını söyleyemiyorum. Adnan Ötüken’in ümitlerini gerçekleştiremedik. Bizim de sadaklarımızdaki oklar tükendi.
Şimdi biz de yeni kuşakların mücadeleyi hedefine ulaştırması ümidini taşıyoruz. Milletlerin hayatında bir insan ömrü kısa bir zamanı kapsar. Önemli olan mücadelenin kesintisiz ve doğru olarak devam etmesidir.
Türkçülük bayramı kutlu olsun.
NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder