21 Eylül 2013 Cumartesi

Torunum Doğukan Okula Başlarken...

Doğukan Okula Başladı
Torunum bu hafta ilkokula başladı. İki yıl anaokuluna gittikten sonra geçen hafta uyum için üç gün okula gitti. Bu hafta da yeni öğretmeni ile ders başı yaptı.
Beni şaşırtan Doğukan’daki ani davranış değişikliğidir. Bir çizgiden diğer tarafa geçmiş gibi birdenbire olgun davranışlar sergilemeye başladı. Sanki birden bire büyüdü. Kimse ona okula başladığı için artık büyüdüğünü filan söylemedi.
Ama o, okula başladığının farkına vardı. Kendiliğinden çevresine daha olgun, daha sorumlu yaklaşmaya başladı. Emeklilik sonrası çalıştığım özel okulda ilk yıllarda küçük sınıflarda resim derslerine girdim. Birkaç yıl sonra ana sınıfına da girmeye başlayınca, ilkokul birinci sınıfla aralarında bir yaş bulunan bu çocukların ne kadar geri olduklarını gördüm. Bu yaşta, bir yılın çocuklara neler kattığını yaşayarak öğrendim. Ama Doğukan’daki ani değişim başka bir şey… bu değişim beni çok mutlu etti.
        İkinci günün sonunda okuldan gelince, "Okul nasıl Doğukan" diye sordum;
         "–Süper, okulda çok eğleniyoruz dede." diye cevap verdi.

 Dördüncü günün akşamı telefonla arayarak:
          "–Dede bizim okul kantininde salçalı tost yapıyorlar, çok güzel görünüyor. Bana ondan alır mısın, çok istiyorum." diyerek adeta yalvardı.
Meğer okul açıldığından beri en büyük hedefi kantinden alış veriş yapmakmış. Salçalı tostu görünce, tek hedefi bu olmuş. Zaten salçalı her şeyi çok seviyor. Yıllardır anneannesinin salçalı omletini yiyerek büyüdü. İlle de salçalı…
     Haftanın son günü beslenme saatinde okula giderek hem öğretmeni ile tanıştım hem de kantinden ona salçalı bir tost aldım. Değmeyin Doğukan’ın keyfine. Tabi ben de çok mutlu oldum,  bu günleri gördüğüm için Allah’a şükrettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder