22 Ağustos 2023 Salı

RAYBAN GÖZLÜKLÜ FAKİR ŞEYH

Hava alanında uçağımızın kalkış saatini bekliyoruz. Yolcular bekleme mekânındaki masalarda birer ikişer oturuyor. Herkes kendi havasında...

 Yan tarafımızda kalabalık bir grup var. Masanın etrafında oturanlar en başta oturmuş bir kişinin etrafında toplanmış, bütün dikkatlerini ona vermiş görünüyor. Sıradan, temiz, adamlık elbiselerini giyip çıkmışlar.

Masanın başında oturan kişi ise onlardan çok farklı görünüyor. Son moda açık renk bir takım elbise giymiş.  Gömleği ve kravatı da çok şık… Gözünde Rayban güneş gözlükleri, bakımlı yüzü ve saçları ona bir film sanatçısı havası veriyor.

 Etrafındaki kişilerin ezik, boynu bükük duruşlarının aksine onda kendinden emin bir tavır var. Hep o konuşuyor, diğerleri başları yanda, ağızları açık sadece dinliyor.

İlgimi çektiği için konuşmalarına kulak kabarttım. Kendinden söz ediyor. “Ben fakir” diye söze başlıyor hep. Sık sık bu “ben fakir” tabirin tekrar ediyor. “Ben Fakir Köprülü’deyken, ben fakir filan yerdeyken, ben fakir şöyleyim böyleyim, şöyle oldu, böyle oldu diye anlatıyor. Araya “Hak erenler” diye başlayıp bir dini hikâye sıkıştırıyor. “Benim için maddiyat hiç önemli değildir. Paraya önem vermem. Harcarken fazla düşünmem” diyor. Etrafındakiler elleri göğüslerinde boynu bükük dinemeye devam ediyor. Rayban gözlüklü, artist kıyafetli “Fakir” anlatıp duruyor. Ben fakir…

Uçak saati gelince kalkıştılar. Usulca birinin yanına yaklaştım ve bu zatın kim olduğunu sordum. “Köprülülü Şeyh Aleydin Baba, bizim şeyhimiz” dedi. “Çok muhterem ve derin bir insandır diye ilave etti.”

Başta Rayban gözlüklü fakir şeyh, arkasında ona bu güzel fakirliği sağlayan sıradan kıyafetli adamları uçaklarına giderken ben olduğum yerde arkalarından baka kaldım.

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder